REGULAMIN
SKLEPU INTERNETOWEGO
prowadzonego przez „YANSER PL” Sp. z o. o. z
siedzibą w Poznaniu
pod adresem
kleolingerie.pl
I.
Postanowienia ogólne
1.
Niniejszy Regulamin określa zasady
dokonywania transakcji w Sklepie Internetowym działającym pod adresem: kleolingerie.pl, prowadzonym przez Sprzedawcę.
2.
Użyte w Regulaminie pojęcia oznaczają:
a)
Regulamin – niniejszy dokument;
b) Sprzedawca - „YANSER PL” Sp. z o. o. z siedzibą w Poznaniu (60-105), przy ul. Kopanina 54/56, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Poznań - Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000354434, posiadająca numer NIP 8992692033 i numer REGON 021236278;
c)
Sklep – sklep internetowy prowadzony
przez Sprzedawcę pod adresem kleolingerie.pl
d)
Klient – osoba fizyczna, posiadająca co
najmniej ograniczoną zdolność do czynności prawnych i ukończone 18 lat, a także
osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej,
posiadająca zdolność prawną i zdolność do czynności prawnych, która dokonuje
zakupu Towarów składając zamówienie w Sklepie;
e)
Konsument – osoba fizyczna dokonująca zakupu
Towaru składając zamówienie w Sklepie, jeżeli czynność ta nie jest związana
bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;
f)
Przedsiębiorca posiadający niektóre uprawnienia
konsumenta – osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą dokonująca
nabycia Towarów bezpośrednio w związku z jej działalnością gospodarczą, o ile
ta umowa nie posiada dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w
szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej,
udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o
Działalności Gospodarczej;
g)
Przedsiębiorca – Klient dokonujący zakupu
Towarów w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą lub zawodową, inny niż
Przedsiębiorca posiadający niektóre uprawnienia konsumenta;
h)
Towar – artykuły prezentowane przez
Sprzedawcę w celu ich sprzedaży w Sklepie;
i)
Dostawca – firma kurierska współpracująca ze Sprzedawcą.
2.
Sprzedawca nie prowadzi w Sklepie
hurtowej sprzedaży Towarów, jak również sprzedaży Towarów w celu dalszej ich
odsprzedaży.
3.
Informacje zawarte w Sklepie nie
stanowią oferty w rozumieniu art. 66 Kodeksu cywilnego, lecz stanowią zaproszenie
do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego.
4.
Sprzedawca dokłada wszelkich starań, aby
prezentowane w Sklepie opisy Towarów były zgodne ze stanem faktycznym.
Jednakże, w razie jakichkolwiek wątpliwości prosimy przed złożeniem zamówienia
o kontakt telefoniczny, bądź za pomocą formularza kontaktowego.
5.
Sprzedawca zastrzega sobie prawo do
rezygnacji ze sprzedaży niektórych Towarów prezentowanych w Sklepie,
wprowadzania nowych Towarów do Sklepu oraz do zmiany cen Towarów z
zastrzeżeniem, że Klienta i Sprzedawcę wiążą ceny Towarów znajdujące się na
stronie internetowej Sklepu w chwili składania zamówienia przez Klienta, które
od tego momentu nie podlegają zmianom w zakresie złożonego zamówienia.
II. Rejestracja i składanie zamówienia
1.
Uprawnionymi do składania zamówień na
Towary są Klienci:
a)
posiadający status zarejestrowanego
użytkownika Sklepu,
b)
nie posiadający statusu zarejestrowanego
użytkownika Sklepu, którzy dokonują zakupów bez przeprowadzania procedury
rejestracji i logowania.
2.
Status zarejestrowanego użytkownika
Sklepu uzyskuje się po wypełnieniu w prawidłowy sposób formularza
rejestracyjnego znajdującego się na stronie internetowej Sklepu (podania wskazanych
w formularzu danych osobowych i ustawienia
hasła). Rejestracja dokonywana jest jednorazowo. Składając kolejne zamówienia
Klient używa ustawionego wcześniej na stronie Sklepu hasła. Po użyciu hasła Klient
ma możliwość aktualizacji danych podanych przy rejestracji.
3.
Każdy Klient może posiadać wyłącznie
jedno indywidualne konto na stronie internetowej Sklepu w tym samym czasie.
4.
Klient posiadający status
zarejestrowanego użytkownika Sklepu składa zamówienie po zalogowaniu się do
Sklepu poprzez dodanie Towaru prezentowanego w Sklepie do koszyka, następnie
potwierdzając złożenie zamówienia na Towar przez wybór przycisku – „Składam
zamówienie z obowiązkiem zapłaty”.
5.
Klient nie posiadający statusu
zarejestrowanego użytkownika Sklepu składa zamówienie poprzez dodanie Towaru
prezentowanego w Sklepie Internetowym do Koszyka, następnie potwierdzając
złożenie zamówienia na Towar poprzez wybór przycisku – „Składam zamówienie z
obowiązkiem zapłaty” i podając dane niezbędne do zrealizowania zamówienia
zgodnie z procedurą zamieszczoną na stronie internetowej Sklepu.
6.
Warunkiem złożenia zamówienia przez
Klienta jest zapoznanie się z Regulaminem i akceptacja jego postanowień przed
zawarciem umowy sprzedaży oraz wyrażenie zgody na przetwarzanie przez
Sprzedawcę danych osobowych Klienta do celów związanych z realizacją
zamówienia. Dane osobowe nie są udostępniane innym podmiotom dla celów
marketingowych. Akceptacja Regulaminu oznacza także wyrażenie zgody na otrzymywanie
faktur elektronicznych w rozumieniu art. 106n ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2014
r. o podatku od towarów i usług.
7.
Zamówienia mogą być składane 24 godziny
na dobę, 7 dni w tygodniu przez wszystkie dni w roku, z wyjątkiem przerw
technicznych, wyłączających Sklep z przyjmowania i realizacji zamówień.
Realizacja zamówień następuje w dni robocze, zwyczajowo w ciągu 24 godzin od
momentu potwierdzenia zamówienia i zaksięgowaniu przez Sklep pełnej opłaty za
zamówienie.
8. Po złożeniu przez Zamawiającego prawidłowo wypełnionego formularza zamówienia Sprzedawca przesyła, na adres e-mail wskazany przez Klienta w zamówieniu, potwierdzenie przyjęcia zamówienia, które zawiera w szczególności informacje o przedmiocie zamówienia, ilości oraz cenie Towarów (jednostkowej oraz łącznej), zasadach płatności, sposobie i kosztach dostawy, danych do wysyłki, terminie realizacji zamówienia wraz z załączonym Regulaminem, wzorcowym formularzem odstąpienia oraz pouczeniem dotyczącym prawa odstąpienia od umowy.
9. Klient może również wyrazić zgodę na
otrzymywanie od Sprzedawcy informacji handlowych i marketingowych drogą
elektroniczną, w formie przesyłanego pocztą elektroniczną newslettera. W takim
przypadku dane osobowe przetwarzane są przez Sprzedawcę na podstawie zgody – w
celach zgodnych z treścią udzielonej zgody, w tym w celach handlowych i
marketingowych oraz w celach związanych z obsługą wysyłki newslettera.
10. Klient może złożyć żądanie usunięcia
indywidualnego konta należącego do niego w każdym czasie.
11. W celu realizacji uprawnienia, o którym
mowa w ust. 10 Klient może złożyć oświadczenie w formie pisemnej lub za
pośrednictwem poczty elektronicznej. Sprzedawca usunie konto w terminie 14 dni
od dnia otrzymania żądania Klienta dotyczącego usunięcia konta.
12.
Złożenie żądania usunięcia konta
pozostaje bez wpływu na zamówienia złożone przez Klienta przed złożeniem
oświadczenia, o którym mowa w ust. 10.
III. Zawarcie umowy sprzedaży i realizacja zamówienia
1.
Z chwilą potwierdzenia przez Sprzedawcę
przyjęcia zamówienia Klienta do realizacji dochodzi do zawarcia umowy sprzedaży
Towaru. Potwierdzenie następuje poprzez wysyłkę do Klienta za pośrednictwem
poczty elektronicznej informacji, w której Sprzedawca potwierdza przyjęcie
zamówienia Klienta do realizacji. Zamówienie wraz z Regulaminem stanowią warunki umowy sprzedaży, z
uwzględnieniem poprawności i prawdziwości danych adresowych i kontaktowych Klienta
oraz warunków płatności zgodnych z Regulaminem. Klienta wiąże treść Regulaminu
obowiązująca w chwili złożenia Zamówienia.
2.
Składając zamówienie Klient akceptuje
treść Regulaminu i zobowiązuje się do jego przestrzegania
3.
Zamówiony Towar jest dostarczany
Klientowi przez Sprzedawcę.
4.
W przypadku, gdy realizacja zamówienia
nie jest możliwa, Sprzedawca powiadamia Zamawiającego o tym fakcie niezwłocznie
po otrzymaniu zamówienia poprzez wysłanie wiadomości e-mail na adres wskazany w
Zamówieniu przez Klienta. Niemożność zrealizowania zamówienia przez Sprzedawcę
oznacza odrzucenie oferty Klienta oznaczonej w zamówieniu.
5.
W przypadku, w którym niemożliwa jest
częściowa realizacja zamówienia przez Sprzedawcę (np. z powodu braku
któregokolwiek z zamówionych Towarów), Klient, po otrzymaniu informacji o tym
fakcie w sposób określony w ust. 4, może zrezygnować z realizacji zamówienia w
pozostałej części poprzez wysłanie wiadomości e-mail zawierającej oświadczenie
o rezygnacji na adres e-mail Sprzedawcy podany na stronie internetowej Sklepu.
Klient ma możliwość zrezygnowania z zamówienia bez ponoszenia z tego tytułu
jakichkolwiek konsekwencji, w terminie do 3 dni roboczych od momentu otrzymania
od Sprzedawcy zawiadomienia o braku możliwości realizacji zamówienia w części.
Niezłożenie przez Klienta oświadczenia o rezygnacji z pozostałej części zamówienia
oznacza, że w tej części będzie ono realizowane przez Sprzedawcę.
6.
Treści umów sprzedaży zawieranych w
Sklepie są przechowywane przez system informatyczny Sklepu przez okres co
najmniej 3 miesięcy od daty zawarcia każdej z umów, a treść tych umów jest
udostępniona wyłącznie stronom umowy lub na żądanie uprawnionych organów władzy
publicznej zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa. Każdy Klient,
który dokonał procedury rejestracji, ma po zalogowaniu dostęp do wszystkim
swoich umów sprzedaży zawartych w Sklepie przez okres ich przechowywania w
systemie informatycznym określonym w zdaniu pierwszym.
7.
Warunki umowy sprzedaży określa
niniejszy Regulamin, obowiązujące przepisy prawa oraz indywidualne ustalenia
pomiędzy Sprzedawcą a Klientem.
8.
Sprzedawca przesyła dokumenty sprzedaży
oraz ewentualne korekty przy pomocy poczty elektronicznej.
9.
Ceny wszystkich Towarów przedstawione są
na stronie internetowej Sklepu i wyrażone są w złotych polskich oraz zawierają
podatek VAT.
10. Do zamówienia doliczane są koszty
przesyłki, zgodnie z formą deklarowaną przez Klienta przy dokonywaniu
Zamówienia.
IV.
Zasady płatności
1.
Zapłata za Towar oraz koszty dostawy Towaru
mogą być uiszczane jedynie według poniższych możliwości:
a)
gotówką (za pobraniem) w przypadku
płatności przy odbiorze,
b)
za pośrednictwem serwisu PayU.
2.
Zamówienie jest
kierowane do wysyłki po odnotowaniu wpływu środków na rachunek bankowy
Sprzedawcy. Brak zapłaty w terminie 10 dni od daty potwierdzenia zamówienia
skutkuje odrzuceniem oferty zawarcia umowy przez Sprzedawcę.
V. Dostawa zamówionego Towaru
1.
Sprzedawca realizuje Zamówienia w formie
przesyłki kurierskiej za pośrednictwem Dostawcy.
2.
Wysyłka za pośrednictwem Dostawcy jest
realizowana do 2 dni roboczych:
a)
od momentu złożenia Zamówienia przez
Klienta, w przypadku wyboru formy płatności za pobraniem;
b)
od momentu zaksięgowania wpłaty na rachunku
bankowym Sprzedawcy w przypadku wyboru
płatności za pośrednictwem serwisu PayU.
3.
Do czasu realizacji Zamówienia nie
wlicza się sobót oraz dni ustawowo wolnych od pracy.
4.
Sprzedawca zobowiązuje się dostarczać
Towary bez wad.
5.
Koszty dostarczenia Towaru, które oprócz
ceny za Towar ponosi Klient, są podawane na stronie internetowej Sklepu przy
składaniu Zamówienia.
VI.
Odstąpienie konsumenta od umowy i
udzielone gwarancje
1.
Klient będący Konsumentem ma prawo do
odstąpienia od zawartej umowy sprzedaży Towarów za pośrednictwem Sklepu bez
podania przyczyny, poprzez złożenie Sprzedawcy stosownego oświadczenia w ciągu
14 dni od dnia otrzymania towaru oświadczenia (na przykład w postaci pisma wysłanego
listownie lub pocztą elektroniczną).
2.
Do zachowania terminu na odstąpienie
wystarczające jest wysłanie do Sprzedawcy oświadczenia o odstąpieniu od umowy
do przed jego upływem.
3.
Klient będący Konsumentem zamiast
sporządzać dokument od odstąpieniu od umowy, może do zwracanego Towaru dołączyć odstąpienie od umowy przygotowane
przez Sprzedawcę i przesłane wraz z dostarczonym Towarem oraz wysyłać je na
wskazany adres Sprzedawcy w ciągu 14 dni od dnia otrzymania Towaru.
Skorzystanie z udostępnionego przez Sprzedawcę wzoru nie jest obowiązkowe.
4.
Nie później niż w ciągu 14 dni od dnia
złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy lub wraz z tym oświadczeniem, Klient
będący Konsumentem dostarcza lub przesyła w opakowaniu zapewniającym
odpowiednią ochronę podczas transportu na adres Sklepu zakupiony towar w stanie
niezmienionym.
5.
Klient będący Konsumentem z tytułu
wykonywania swego prawa do odstąpienia od umowy nie ponosi żadnych kosztów,
poza bezpośrednimi kosztami odesłania towaru z powrotem do Sklepu. Klient
będący Konsumentem wysyła towar na własny koszt. Sklep nie przyjmuje żadnych
przesyłek za pobraniem.
6.
Jeżeli zwracany przez Klienta będącego Konsumentem
Towar jest niekompletny, bądź nosi ślady użytkowania, Sprzedawca dokonując zwrotu należności na
rzecz Konsumenta ma prawo do obniżenia zwracanej kwoty o łączną kwotę
zmniejszenia wartości towaru bądź o koszty poniesionej przez niego naprawy.
7.
W przypadku odstąpienia od umowy
należność za zwrócony Towar oraz koszty poniesione przez Klienta będącego Konsumentem
związane z dostawą Towaru zostaną przekazane Klientowi będącemu Konsumentem w
terminie 14 dni od dnia otrzymania towaru lub dowodu jego odesłania, przy
użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Klienta będącego Konsumentem
użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Klient będący Konsumentem wyraźnie
zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi
kosztami.
8.
Postanowienia niniejszego Rozdziału
stosuje się również do Przedsiębiorców posiadających niektóre uprawnienia
konsumenta.
VII.
Reklamacje
A. Konsumenci (brak zgodności Towaru z umową)
1.
Wszystkie Towary oferowane w Sklepie są
fabrycznie nowe, wolne od wad fizycznych i prawnych, oraz zostały legalnie
wprowadzone do obrotu na polski rynek.
2.
Sprzedawca ponosi odpowiedzialność wobec
Konsumenta z tytułu braku zgodności Towaru z umową, jeżeli w chwili zawarcia umowy
Konsument o niej nie wiedział.
3.
Towar jest zgodny z umową, jeżeli zgodne
z umową pozostają w szczególności jego:
a)
opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność
i funkcjonalność,
b)
przydatność do szczególnego celu, do
którego jest potrzebny Konsumentowi, o którym Konsument powiadomił Sprzedawcę
najpóźniej w chwili zawarcia umowy i który Sprzedawca zaakceptował.
4.
Towar, aby został uznany za zgodny z
umową, musi ponadto:
a)
nadawać się do celów, do których
zazwyczaj używa się Towaru tego rodzaju, z uwzględnieniem obowiązujących
przepisów prawa, norm technicznych lub dobrych praktyk;
b)
występować w takiej ilości i mieć takie
cechy, w tym trwałość i bezpieczeństwo, jakie są typowe dla Towaru tego rodzaju
i których Konsument może rozsądnie oczekiwać, biorąc pod uwagę charakter Towaru
oraz publiczne zapewnienie złożone przez Sprzedawcę, jego poprzedników prawnych
lub osoby działające w ich imieniu, w szczególności w reklamie lub na
etykiecie, chyba że Sprzedawca wykaże, że:
·
nie wiedział o danym publicznym
zapewnieniu i oceniając rozsądnie, nie mógł o nim wiedzieć;
·
przed zawarciem umowy publiczne
zapewnienie zostało sprostowane z zachowaniem warunków i formy, w jakich
publiczne zapewnienie zostało złożone, lub w porównywalny sposób;
·
publiczne zapewnienie nie miało wpływu
na decyzję Konsumenta o zawarciu umowy.
c)
być dostarczany z opakowaniem, akcesoriami i
instrukcjami, których dostarczenia Konsument może rozsądnie oczekiwać;
d)
być takiej samej jakości jak próbka lub
wzór, które Sprzedawca udostępnił Konsumentowi przed zawarciem umowy, i
odpowiadać opisowi takiej próbki lub takiego wzoru.
5.
Konsumentowi z tytułu niezgodności
Towaru z umową przysługuje prawo do reklamacji.
6.
Reklamacja może być złożona pisemnie na
adres „YANSER PL” Sp. z o. o. ul. Kopanina 54/56, 60-105 Poznań lub mailowo na
adres sklep@yanser.com
7. Konsument, który wykonuje uprawnienia z tytułu niezgodności Towaru z umową jest obowiązany dostarczyć wadliwy Towar na adres „YANSER PL” Sp. z o. o. ul. Kopanina 54/56, 60-105 Poznań
8.
Reklamacje z tytułu niezgodności Towaru z
umową rozpatrywane są zgodnie z treścią ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o
prawach konsumenta.
9.
Jeżeli Towar jest niezgodny z umową,
Konsument może żądać jego naprawy lub wymiany, według poniższych zasad:
a)
Sprzedawca może dokonać wymiany, gdy Konsument
żąda naprawy, lub Sprzedawca może dokonać naprawy, gdy Konsument żąda wymiany,
jeżeli doprowadzenie do zgodności Towaru z umową w sposób wybrany przez
Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy.
Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla
Sprzedawcy, może on odmówić doprowadzenia Towaru do zgodności z umową;
b)
przy ocenie nadmierności kosztów dla
Sprzedawcy uwzględnia się wszelkie okoliczności sprawy, w szczególności
znaczenie braku zgodności Towaru z umową, wartość Towaru zgodnego z umową oraz
nadmierne niedogodności dla Konsumenta powstałe wskutek zmiany sposobu
doprowadzenia Towaru do zgodności z umową;
c)
Sprzedawca dokonuje naprawy lub wymiany
w rozsądnym czasie od chwili, w której Sprzedawca został poinformowany przez
Konsumenta o braku zgodności z umową, i bez nadmiernych niedogodności dla
Konsumenta, uwzględniając specyfikę Towaru oraz cel, w jakim Konsument go
nabył. Koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat
pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi Sprzedawca;
d) Konsument udostępnia Sprzedawcy Towar podlegający naprawie lub wymianie. Sprzedawca odbiera od Konsumenta Towar na swój koszt. Zasady odbioru ustalane są ze Sprzedawcą telefonicznie pod numerem telefonu +48 533 908 001 w dniach roboczych w godzinach 8:00 -16:00 lub mailowo na adres sklep@yanser.com w dniach roboczych w godzinach 8:00 - 16:00;
e) Konsument nie jest zobowiązany do
zapłaty za zwykłe korzystanie z Towaru, który następnie został wymieniony.
10. Konsument jest uprawniony do żądania
obniżenia ceny Towaru niezgodnego z umową lub odstąpienia od umowy wówczas gdy:
a)
Sprzedawca odmówił doprowadzenia Towaru
do zgodności z umową zgodnie z ust. 9;
b)
Sprzedawca nie doprowadził Towaru do
zgodności z umową zgodnie z ust. 9;
c)
brak zgodności Towaru z umową występuje
nadal, mimo że Sprzedawca próbował doprowadzić Towar do zgodności z umową;
d)
brak zgodności Towaru z umową jest na
tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego
skorzystania ze środków ochrony określonych w ust. 9 że nie doprowadzi on
Towaru do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych
niedogodności dla Konsumenta.
11.
Obniżenie ceny następuje w proporcji do
ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość Towaru niezgodnego z umową pozostaje
do wartości Towaru zgodnego z umową.
12.
Sprzedawca zwraca Konsumentowi kwoty
należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny niezwłocznie, nie później
niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o obniżeniu
ceny.
13.
Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za
brak zgodności Towaru z umową istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony
w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba że termin przydatności Towaru do użycia,
określony przez Sprzedawcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w
ich imieniu, jest dłuższy.
14.
Konsument nie może odstąpić od umowy na
zasadach oznaczonych w ust. 9, jeżeli brak zgodności Towaru z umową jest
nieistotny.
15.
W razie odstąpienia od umowy zgodnie z
ust. 9 Konsument niezwłocznie zwraca Towar Sprzedawcy na jego koszt. Sprzedawca
zwraca Konsumentowi cenę niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od
dnia otrzymania Towaru lub dowodu jego odesłania.
16.
Sprzedawca dokonuje zwrotu ceny przy
użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że
Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla
niego z żadnymi kosztami.
17.
Uprawnienia Konsumenta z tytułu
niezgodności Towaru z umową nie ograniczają uprawnień Konsumenta wynikających z
gwarancji udzielonej przez gwaranta – na zasadach wskazanych w dokumencie
gwarancyjnym, o ile dokument gwarancji zostanie do Towaru dołączony.
18.
Sposób realizacji gwarancji jest
ustalony przez gwaranta w dokumencie gwarancyjnym. Termin gwarancji wynosi dwa
lata od dnia wydania Towaru Konsumentowi chyba że dokument gwarancyjny
stwierdza inaczej.
19.
Konsument powinien zdecydować czy
doprowadzenie Towaru do zgodności z umową odbywa się na podstawie gwarancji (o
ile została udzielona) czy też na podstawie reklamacji opisanej w niniejszym
rozdziale.
20.
Przepisy dotyczące Konsumenta zawarte w niniejszym
rozdziale stosuje się do Przedsiębiorcy posiadającego niektóre uprawnienia
konsumenta.
B.
Kupujący (będący Przedsiębiorcą)
1.
Sprzedawca ponosi odpowiedzialność wobec
Klienta (będącego Przedsiębiorcą) z tytułu rękojmi, gdy sprzedana przez niego
rzecz jest dotknięta wadą, a w chwili zawarcia umowy Klient (będący Przedsiębiorcą)
o niej nie wiedział.
2.
Klientowi (będącemu Przedsiębiorcą) z
tytułu rękojmi przysługuje prawo do złożenia reklamacji zakupionego Towaru.
3.
Reklamacja może być złożona pisemnie na
adres „YANSER PL” Sp. z o. o. ul. Kopanina 54/56, 60-105 Poznań lub mailowo na
adres sklep@yanser.com
4.
Klient (będący Przedsiębiorcą), który
wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest obowiązany dostarczyć rzecz wadliwą
na adres: „YANSER PL” Sp. z o. o. ul. Kopanina 54/56, 60-105 Poznań.
5.
Reklamacje z tytułu rękojmi rozpatrywane
są zgodnie z treścią ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny.
6.
Klient (będący Przedsiębiorcą) może
wykonywać uprawnienia z tytułu rękojmi niezależnie od uprawnień wynikających z gwarancji o ile
Sprzedawca lub Producent udzielił gwarancji.
7.
Sposób realizacji gwarancji jest
ustalony przez gwaranta w dokumencie gwarancyjnym. Termin gwarancji wynosi dwa
lata od dnia wydania Towaru Klientowi (będącemu Przedsiębiorca) chyba że
dokument gwarancyjny stwierdza inaczej.
8.
Klient (będący Przedsiębiorcą) powinien
zdecydować czy doprowadzenie Towaru do zgodności z umową odbywa się na
podstawie rękojmi czy też na podstawie gwarancji (o ile została udzielona).
VIII. Ochrona danych osobowych
1.
Dane osobowe Klienta zarejestrowane w
Sklepie są przetwarzane przez Sprzedawcę jako administratora danych osobowych
na podstawie ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych oraz
Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia
2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych
osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia
dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) z dnia 27 kwietnia
2016 r. (Dz.Urz.UE.L Nr 119, str. 1) („Rozporządzenie”) w celach związanych z
transakcjami dokonywanymi w ramach Sklepu oraz w celach wynikających z prawnie
uzasadnionych interesów realizowanych przez Sprzedawcę, a także - na podstawie
zgody Klienta – w celach zgodnych z treścią udzielonej zgody.
2.
Klient może również wyrazić zgodę na
otrzymywanie od Sprzedawcy informacji handlowych i marketingowych drogą
elektroniczną. W takim przypadku dane osobowe przetwarzane są przez Sprzedawcę
na podstawie zgody – w celach zgodnych z treścią udzielonej zgody, w tym w
celach handlowych i marketingowych oraz w celach związanych z obsługą wysyłki
newslettera.
3.
Podane dane będą przetwarzane na
podstawie art. 6 ust. 1 lit. a), b) i f) Rozporządzenia w celach wskazanych w ust.
1 i 2 powyżej.
4.
Administratorem danych osobowych jest
Sprzedawca. Podanie danych osobowych przez Klienta w Sklepie jest dobrowolne,
lecz niezbędne do dokonywania transakcji w ramach Sklepu. Brak podania danych
osobowych uniemożliwia utworzenie konta w Sklepie oraz dokonywanie transakcji w
ramach Sklepu. Nie dotyczy to przetwarzania danych dla celów handlowych i
marketingowych, które dokonywane jest tylko w przypadku dobrowolnego wyrażenia
zgody, niezależnie od transakcji w ramach Sklepu.
5.
Klientowi przysługuje prawo żądania od
Sprzedawcy dostępu do danych osobowych go dotyczących, prawo ich sprostowania,
usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
6.
Klientowi przysługuje prawo do cofnięcia
zgody na przetwarzanie danych osobowych w dowolnym momencie bez wpływu na
zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej
cofnięciem.
7.
Dane osobowe będą przechowywane przez
okres niezbędny dla realizacji transakcji w Sklepie i rozpatrywania reklamacji
i są przetwarzane przez okres posiadania przez Klienta konta w Sklepie, nie
dłużej niż 3 lata od likwidacji konta w Sklepie. Jeżeli Klient dokonuje
transakcji bez zakładania konta w Sklepie wówczas dane są przetwarzane przez
okres 3 lat od dnia transakcji. W przypadku przetwarzania danych osobowych w
prawnie usprawiedliwionych celach Sprzedawcy dane są przechowywane na czas ich
realizacji oraz na podstawie zgody Klienta – dane są przechowywane do czasu
cofnięcia zgody.
8.
Klientowi przysługuje prawo wniesienia
skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (a przed dniem utworzenia
tego urzędu do Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych) gdy uzna, że
przetwarzanie dotyczących go danych osobowych narusza przepisy prawa.
IX.
Postanowienia końcowe
1.
Sprzedawca informuje, że pod adresem:
https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=PL dostępna jest platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów
pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (tzw. platforma
ODR). Z platformy nie mogą korzystać osoby fizyczne zawierające umowę
bezpośrednio związaną z ich działalnością gospodarczą. Platforma ODR stanowi
interaktywną i wielojęzyczną (jest dostępna we wszystkich językach UE) stronę
internetową z punktem kompleksowej obsługi dla konsumentów i przedsiębiorców
dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych
wynikających z zawarcia internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie
usług. Platforma umożliwia złożenie skargi dotyczącej towarów lub usług
zakupionych przez Internet, zarówno w kraju, jak i za granicą.
2.
Jeżeli którekolwiek z postanowień
Regulaminu są lub staną się niezgodne z prawem, niewykonalne, niekompletne,
nieskuteczne lub nieważne, to nie spowoduje to naruszenia skuteczności umowy z Klientem
w jej pozostałej części. W takim wypadku strony zawierające umowę są
zobowiązane zastąpić postanowienie niekompletne lub nieskuteczne uregulowaniem
skutecznym prawnie, które będzie odpowiadało lub będzie najbliższe celowi i
wytyczonym zamierzeniom ekonomicznym postanowienia niekompletnego,
nieskutecznego, niezgodnego z prawem, niewykonalnego czy nieważnego.
3.
Regulamin nie wyłącza oraz nie ogranicza
żadnych uprawnień Konsumenta, które przysługują mu na mocy bezwzględnie
obowiązujących przepisów prawa. W przypadku sprzeczności pomiędzy
postanowieniami Regulaminu, a bezwzględnie obowiązującymi przepisami prawa,
przyznającymi Konsumentom uprawnienia, pierwszeństwo mają te przepisy.
Postanowienia umów mniej korzystne dla Konsumenta niż postanowienia ustawy o
prawach konsumenta są nieważne, a w ich miejsce stosuje się przepisy tej
ustawy.
4.
W sprawach nieuregulowanych Regulaminem
obowiązują przepisy powszechnie obowiązującego prawa, w tym w szczególności
postanowienia Kodeksu cywilnego oraz ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach
konsumenta.
5.
Regulamin dostępny jest dla Klienta w
wersji elektronicznej na stronach Sklepu, za pośrednictwem umieszczonego na
niej odsyłacza, gdzie Klient może go pobrać, w szczególności celem sporządzenia
jego wydruku.
6.
Utrwalenie, zabezpieczenie oraz
udostępnienie Kupującemu treści zawieranej umowy następuje poprzez:
a)
przesłanie Kupującemu wiadomości e-mail,
b)
przesłanie Kupującemu dokumentu
sprzedaży.
7. W
przypadku zmiany Regulaminu Sprzedawca poinformuje o tym fakcie na stronie
internetowej Sklepu poprzez umieszczenie na niej zawiadomienia o zmianie oraz
zakresie zmian, która to informacja będzie utrzymywana na stronie internetowej
Sklepu przez okres co najmniej 14 dni; dodatkowo Klienci zostaną powiadomieni o
zmianie i zakresie zmian Regulaminu także poprzez przesłanie wiadomości na
adres e-mail wskazany przez nich podczas rejestracji.
8. W
przypadku, w którym Klient będący zarejestrowanym użytkownikiem posiadającym indywidualne
konto w Sklepie naruszy przepisy prawa lub Regulamin Sprzedawca może
uniemożliwić tymczasowo dostęp do jego konta i wezwać go, poprzez wysłanie
wiadomości e-mail na podany podczas rejestracji adres e-mail, do zaprzestania
naruszeń w terminie 7 dni.
9. W
przypadku zaprzestania naruszeń przez użytkownika i poinformowania Sprzedawcy o
tym fakcie za pomocą wiadomości e-mail, Sprzedawca umożliwi Klientowi ponowny
dostęp do jego indywidualnego konta.
10. W przypadku, w którym Klient będący zarejestrowanym
użytkownikiem posiadającym indywidualne konto w Sklepie nie zaniecha naruszeń w
terminie wskazanym w ust. 8 Sprzedawca niezwłocznie usunie jego konto.
11. Ponowna rejestracja Klienta, którego
konto zostało usunięte w trybie określonym w ust. 10 jest możliwa wyłącznie za
uprzednią zgodą Sprzedawcy.
12. W przypadku jakichkolwiek zastrzeżeń
odnośne funkcjonowania Sklepu Zamawiający ma prawo zgłosić reklamację za
pośrednictwem poczty elektronicznej na adres sklep@yanser.com lub przy
użyciu formularza kontaktowego zamieszczonego na stronie internetowej Sklepu.
13. Sprzedawca rozpatrzy reklamację, o
której mowa w ust. 12 w terminie 30 dni od otrzymania wiadomości e-mail
zawierającej zastrzeżenia.
14. Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia 1
stycznia 2023 roku.